Międzynarodowe Targi Piłki Nożnej "Świat Piłki" - relacja.
Targi "Świat Piłki" rozpoczęły się 7 kwietnia i trwały do 9 kwietnia. To znakomite widowisko, które nie było skierowane tylko i wyłącznie do fanów piłki kopanej. Zainteresowanie przede wszystkim przyciągnęło wielu rodziców wraz z swoimi pociechami, które dopiero dowiadują się co znaczy slogan "Świat Pilki". Nie brakowało także raczkujących dziennikarzy jak i tych z doświadczeniem, można także było spotkać inwestorów, którzy próbowali przedstawić się szerszemu gronu odbiorców oraz tak zwanych "starych wyjadaczy".
Cała impreza usytuowana była na głównej płycie boiska "PGE Narodowy", a stoiska niewątpliwie robiły wrażenie. Wystawcy w swoich pawilonach prezentowali przede wszystkim akcesoria piłkarskie takie jak: obuwie sportowe, sprzęt sportowy (ochraniacze, odzież termoaktywna, rękawice bramkarskie), ale nie brakowało także takich drobiazgów jak: szaliki, czapki kibica, czy koszulki piłkarskie z najlepszych lig Europy (co ciekawe nie tylko te najnowsze i najbardziej popularne ale też tzw."retro"). Oprócz tego można było pobawić się i przyjrzeć najnowszym gadżetom, które powoli opanowują świat piłki ale i nie tylko. Nowoczesne kamery wideo do transmisji spotkań, tablice świetlne, programy do treningu itp. Znaleźli się też inwestorzy i wystawcy, którzy prezentowali bramki piłkarskie, murawy stadionowe (sztuczne i prawdziwe).
Jeżeli chodzi o najmłodszych fanów, to dla nich targi były jak nowe wesołe miasteczko. Różnego rodzaju turnieje rozgrywane na kilku arenach: Freestyle Football, Gamesball, Futbol Stołowy, Panna Football, a także Football Darts. Dzieci mogły również sprawdzić swoje umiejętności w specjalistycznych testach piłkarskich prowadzonych przez profesjonalnych trenerów. Ciekawą atrakcją były z pewnością spotkania o tematyce: marketingu sportowego, szkolenia piłkarzy, medycyny sportowej, dietetyki, psychologii sportu i treningu funkcjonalnego.
Smaczku tej całej imprezie dodawały także wywiady z takimi nazwiskami jak: Jerzy Engel, Antoni Piechniczek, Andrzej Strejlau, Wojciech Łazarek, Jerzy Dudek, Radosław Majdan, Karel Poborsky, Tomas Ujfalusi czy znani dziennikarze i komentatorzy sportowi, do których należą: Edward Durda, Michał Pol, Stefan Szczepłek oraz Maciej Terlecki. Na targi przybyli również trenerzy młodzieży z takich klubów jak: Benfica, FC Porto, Crystal Palace.
Taka impreza to świetna szansa do jeszcze większego rozreklamowania piłki nożnej w naszym kraju jak i zapoznania się z ciekawymi historiami znanych ex-piłkarzy. Targi te mogły także posłużyć wielu młodym adeptom w nawiązaniu nowych kontaktów ,nie tylko ze względu na pracę w dziennikarstwie ale i w branżach blisko związanych z piłką nożną czy marketingiem sportowym.
Podsumowując tą 3-dniową imprezę, trzeba przyznać, iż organizatorzy postarali się o prominentne nazwiska ze świata piłki nożnej, szkoda tylko, że niektóre spotkania nie doszły do skutku. Za to fantastycznie słuchało się opowiadań choćby Jerzego Dudka o swoich przygodach jako bramkarza oraz trenerów: Antoniego Piechniczka, Jerzego Engela i Wojciecha Łazarka. Nie lada emocji przyniósł ostatni dzień targów, w którym odbył się turniej piłki nożnej z udziałem ekip z TVN, Polsat, TVP Sport czy Canal+.
Poniżej przedstawiam listę niektórych wystawców, którzy prezentowali się na tych targach:
Polsport - producent sprzętu sportowego
Asystent trenera - portal dla trenerów piłki nożnej
Modecom - technologie komputerowe
Thermopath - rozwiązanie w dziedzinie znakowania odzieży sportowej
ACT GLOBAL - firma produkująca sztuczną murawę
Egmont Polska - wydawnictwo czasopism, książek, gier planszowych
Euro-Transfers - nadruk sprzętu sportowego
Actim-Akademia treningu indywidualnego
Sonda Sports - technologia GPS i LPS monitorująca wydajność sportowców
Joma - producent sprzętu sportowego
Coerver Couching - nowoczesne metody edukacji piłki nożnej
polskieligi.net - relacje z meczów 1,2,3 i 4 ligi
Gamesball - producent gier stołowych
Hipod - sprzęt multimedialny
ligihalowe.pl - zarządzanie ligami halowymi
Tamex - obiekty sportowe
Stowarzyszenie trenerów Piłki Nożnej
Wydawnictwo Agora
Fundacja połączeni pasją
Mitre - producent sprzętu sportowego
Acerbis - producent sprzętu sportowego
Hotele:
Olimpia
Arłamów
Cornelia
Mistral
Rodo
Mimo że to pierwsze przedsięwzięcie tego typu, wydaje się, że może ono sprawdzić się w naszym kraju i powinno być praktykowane przez kolejne lata. Wtedy "Świat Piłki" niewątpliwie będzie miał jeszcze więcej zwolenników.
0 komentarze:
Prześlij komentarz